Sala de premsa

Notes de premsa

DATAX participa a la Jornada d’Innovació TIC en el sector de la salut

25 abril, 2019

Esther Noda: “El nomenament d’un Delegat de Protecció de Dades pot suposar un avantatge competitiu per a les empreses”

La delegada de Protecció de Dades Certificada i sòcia-fundadora de Datax, Esther Noda, participarà el proper dilluns 29 d’abril a la Jornada d’Innovació TIC en el Sector de la Salut, que se celebrarà al Tecno Campus de Mataró, amb l’objectiu de de debatre sobre l’impacte de la tecnologia en l’àmbit de la salut.  Noda participarà en una taula rodona sobre la gestió de dades en l’àmbit sanitari i explicarà els casos en què les companyies estan obligats a nomenar un Delegat de Protecció de Dades (DPD), així com els avantatges que pot suposar aquesta figura per a les empreses.

Segons el Reglament Europeu de Protecció de Dades (RGPD) hi ha tres casos en què és obligatòria l’assignació d’un DPD: en organismes públics, en empreses que tinguin com a activitat principal el tractament de dades personals de categories especials a gran escala i les companyies dedicades a l’observació habitual i sistemàtica de persones a gran escala. Segons l’experta en Protecció de Dades de Datax, la figura del Delegat de Protecció de Dades permet facilitar el compliment de les normatives de dades, i estan obligats a comptar amb aquesta figura els col·legis professionals, entitats asseguradores, establiments financers de crèdit, empreses de serveis d’inversió i empreses de seguretat privada, entre d’altres.