Blog

Recomanacions DATAX

Nou servei de mediació gratuïta en protecció de dades

11 gener, 2018

L’Associació per a l’Autoregulació de la Comunicació Comercial (AUTOCONTROL) en col·laboració amb l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) han posat en marxa un nou servei de mediació en protecció de dades.

L’objectiu d’aquest servei és resoldre àgilment reclamacions relatives a protecció de dades entre usuaris i operadores de telefonia. Per exemple, recepció de publicitat no desitjada, suplantacions d’identitat, entre d’altres.

 

EL NOU REGLAMENT I ELS CODIS DE CONDUCTA

El nou Reglament Europeu de Protecció de Dades estableix que les autoritats han de promoure l’elaboració de codis de conducta que assegurin el correcte compliment de la normativa.

Un dels objectius previstos per als codis de conducta és el d’articular procediments extrajudicials per resoldre conflictes. Amb aquest servei es facilita la resolució de reclamacions entre empreses que tracten dades personals i els interessats.

De moment hi ha quatre operadores adherides a aquest servei (Telefónica, Orange, Vodafone i Grup MÁSmóvil), però està obert a l’adhesió de noves entitats.

 

COM SOL·LICITAR LA MEDIACIÓ?

La iniciativa actua com procés independent a reclamacions interposades a l’AEPD si creuen que els seus drets han estat vulnerats.

La mediació es realitza de forma online amb la finalitat d’aconseguir un acord ràpid i senzill entre l’usuari i l’operadora. AUTOCONTROL actua com a tercer independent per facilitar la resolució del conflicte en el termini màxim d’un mes.

Per sol·licitar el servei cal omplir un formulari disponible a aquest enllaç.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *