Blog

Protecció de Dades

L’AEPD publica una secció web adreçada a reclamar els drets dels ciutadans en matèria de telecomunicacions.

16 març, 2017

L’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) ha publicat una secció web dedicada a ajudar als ciutadans a reclamar els seus drets en matèria de telecomunicacions.

Per commemorar el Dia Mundial dels drets dels consumidors que té lloc cada 15 de març, l’AEPD ha habilitat aquest espai que també forma part del conjunt d’iniciatives adoptades per l’Agència per fomentar la conscienciació dels ciutadans sobre les garanties i drets que els assisteixen i com exercir-los.

La inserció indeguda en fitxers de morositat i la contractació irregular, es troben entre les principals reclamacions que plantegen els ciutadans davant l’organisme. És fonamental que el ciutadà conegui davant quin organisme ha de presentar la seva reclamació en funció de cada cas.

La Secretària d’Estat per a la Societat de la Informació i l’Agència Digital (SESIAD), l’AEPD, i els organismes de consum són les principals entitats públiques amb competències en matèria de telecomunicacions.

La pàgina habilitada està estructurada en quatre espais:

  • Què puc reclamar i on he de dirigir-me?
  • Com puc reclamar?
  • Preguntes freqüents.
  • Quina documentació he de presentar en cas de contractació fraudulenta?

Cal destacar, que la secció ha estat realitzada per l’AEPD en col·laboració amb la Secretaria d’Estat per a la Societat de la Informació i l’Agenda Digital i l’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *