Blog

Protecció de Dades

Aprovades noves normes de protecció de comerç electrònic

16 novembre, 2017

El Parlament Europeu ha aprovat la nova normativa que millorarà la protecció dels consumidors de comerç electrònic. L’objectiu d’aquests canvis és evitar les estafes i detectar professionals deshonestos amb més rapidesa.

 

MÉS PODER PER A LES AUTORITATS

Les autoritats nacionals competents en la matèria tindran més competències per lluitar contra la violació de drets dels consumidors de comerç electrònic. A més, podran coordinar les seves accions a nivell europeu de manera més eficient.

Algunes de les seves noves funcions inclouen:

  • Accedir a informació dels registradors de dominis.
  • Fer compres de prova de béns i serveis.
  • Imposar l’exposició d’una advertència explícita en una web, eliminar contingut digital, o restringir l’accés a determinades pàgines.
  • Aplicar sancions i multes.
  • Informar als consumidors sobre com sol·licitar una compensació.

 

ACABAR AMB BUITS LEGALS I INFRACCIONS GENERALITZADES

L’any 2014 es va detectar que el 37% de pàgines web ecommerce no complien amb les normes de la UE sobre consumidors. Per això, les noves normes busquen acabar amb buits legals i diferències entre països.

La Comissió Europea coordinarà les accions en aquells casos en què una infracció ocasioni o pugui ocasionar un perjudici als interessos col·lectius de la majoria de consumidors europeus. D’altra banda, les organitzacions de consumidors podran alertar les autoritats si sospiten de possibles infraccions.

 

El proper pas és rebre el vistiplau del Consell Europeu format pels Estats membre. Un cop es produeixi l’aprovació definitiva, la normativa serà aplicable 24 mesos després de la seva entrada en vigor.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *